Główny Punkt Informacyjny w Regionie
al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82, pn-pt 8.00 – 15.30
gpi@podkarpackie.pl
![Logotypy Funduszy 2014-2020](/images/2023/03/07/logotypy_fe_2014_2020_.jpg)
Termin i miejsce konferencji:
Katowice, ulica Dobrowolskiego 1 (Muzeum Śląskie)
21.11.2023, godz. 8:30 - 15:30
Spotkanie w Katowicach to doskonała okazja, żeby u źródła dowiedzieć się, jakie korzyści międzynarodowa współpraca przynosi polskim regionom, miastom, mniejszym gminom, organizacjom pozarządowym, uniwersytetom i przedsiębiorcom.
W niezwykłym gmachu Muzeum Śląskiego beneficjenci opowiedzą o swoich doświadczeniach i konkretnych efektach projektów INTERREG Europa, Region Morza Bałtyckiego i Europa Środkowa.
Eksperci ze Wspólnych Sekretariatów i Krajowych Punktów Kontaktowych podpowiedzą, jak przygotować się do naborów zaplanowanych na 2024 r.
Konferencja stworzy także przestrzeń do indywidualnych rozmów i nawiązywania nowych kontaktów.
Zachęcamy do rejestracji!
Program spotkania (PDF 239 KB)
21 listopada br. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej organizuje w Katowicach konferencję pod nazwą „Lokalne wyzwania, międzynarodowe rozwiązania. Programy INTERREG zapraszają do współpracy”.
Spotkanie ma na celu promocję programów Interreg w związku ze zbliżającymi się naborami w roku 2024 oraz umożliwienie networkingu i wymiany doświadczeń partnerów z całej Polski.
Podczas spotkania planowane są m.in.:
Więcej informacji o konferencji.
W tegorocznej edycji konkursu na najbardziej innowacyjny europejski projekt aplikanci złożyli rekordową liczbę wniosków, aż 228! Spośród nich jury wybrało 30 najlepszych w 6 kategoriach. Wśród finalistów są projekty Interreg z udziałem polskich beneficjentów.
Projekty Interreg z udziałem polskich beneficjentów, które zostały finalistami to:
Projekty konkurowały w sześciu kategoriach:
W każdej kategorii jury wybrało pięciu finalistów, którzy następnie zaprezentują swoje projekty na żywo przed publicznością i jury podczas Europejskiego Tygodnia Regionów i Miast w Brukseli. Prezentacja odbędzie się 11 października br.
Publiczność będzie również miała okazję wybrać swój ulubiony projekt. Publiczne głosowanie rozpocznie się 14 września br. Głos będzie można oddać na platformie online konkursu.
Wszyscy zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystości, która odbędzie się 16 listopada w Ostrawie, w Czechach. Nagrodą dla nich będzie lokalna kampania komunikacyjna, dzięki której będą mogli promować swoje działania projektowe w regionie.
Gratulujemy wszystkim finalistom! Trzymamy kciuki za naszych, a Państwa serdecznie zapraszamy do głosowania na swój ulubiony projekt.
***
Konkurs jest organizowany przez Komisję Europejską i odbywa się corocznie od 2008 roku.
Więcej informacji o wybranych projektach można znaleźć na stronie konkursu i stronie Komisji.
Zapraszamy na 15te Bałtyckie Forum Turystyczne organizowane przez Koordynatorów Obszaru Tematycznego Turystyka w Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego. Partnerem Forum jest Sekretariat Rady Państw Morza Bałtyckiego (RPMB).
Najważniejsze spotkanie dla turystycznych interesariuszy związanych ze współpracą bałtycką odbędzie się w tym roku w Tallinie w Estonii w dniu 11 października. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, jako koordynator Obszaru i współorganizator wydarzenia z Regionem Oulu w Finlandii, zaprasza do udziału w całodniowym, bezpłatnym wydarzeniu pełnym inspirujących wykładów, warsztatów i okazji do networkingu. Zapraszamy przedstawicieli miast i regionów, lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, reprezentantów uczelni, podmioty wdrażające projekty Interreg związane z turystyką, NGOs i oraz przedstawicieli MŚP działających w obszarze turystyki.
W tym roku Forum odbywa się pod hasłem „W kierunku zielonej i zrównoważonej turystyki w Regionie Morza Bałtyckiego".
Wszelkie informacje nt. programu spotkania, miejsca wydarzenia oraz link do rejestracji znajdują się tutaj: Baltic Sea Tourism Forum 2023.
Ważne: Forum odbywa się w całości w jęz. angielskim. Udział w Forum jest bezpłatny, wymagana jest rejestracja, która zostanie potwierdzona przez organizatorów, ilość miejsc ograniczona. Uczestnicy sami organizują swoją podróż i zakwaterowanie w Tallinie.
W razie pytań zachęcamy do kontaktu z Koordynatorem OT Turystyka w SUE RMB - p. Magdą Leszczyna-Rzucidło; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub 0048 730 800 832.
28 czerwca (godz. 11:30-12:15) Stowarzyszenie Europejskich Regionów Przygranicznych (AEBR) organizuje internetową sesję informacyjną poświęconą inicjatywie b-solutions skierowanej do regionów przygranicznych.
Będzie to okazja do zapoznania się z projektem b-solutions, który umożliwił znalezienie rozwiązań dla ponad 140 przypadków przeszkód prawnych i administracyjnych wzdłuż granic Unii Europejskiej.
Opis pierwszych 90 przypadków jest dostępny w bibliotece online.
Aby wspierać współpracę transgraniczną, b-solutions zajmuje się trudnościami napotykanymi w regionach przygranicznych w różnych obszarach tematycznych, np.:
Napotykane trudności to przeszkody natury prawnej lub administracyjnej, które ograniczają współpracę transgraniczną. Te przeszkody mogą wpływać na wiele aspektów życia w regionach przygranicznych, takich jak: praca i dojazdy do niej, zarządzanie wspólnymi zasobami i obszarami chronionymi, wizyty u lekarza po drugiej stronie granicy.
Ze wsparcia b-solutions mogą korzystać:
które napotykają takie trudności na swoim terytorium.
Wsparcia w ramach inicjatywy b-solutions udzielają eksperci prawni odpowiedzialni za analizę przeszkody i zaproponowanie rozwiązań w studium przypadku. Uczestnictwo w tym procesie pomaga również podnosić świadomość współpracy transgranicznej wśród decydentów na wszystkich szczeblach.
Wnioski są na bieżąco weryfikowane i przekazywane do realizacji.
Można je składać za pomocą prostego formularza internetowego w dowolnym języku europejskim.
Termin składania wniosków upływa 10 listopada 2023 roku.
Aby zarejestrować się na sesję informacyjną w środę 28 czerwca (godz. 11:30-12:15), kliknij tutaj.
Więcej informacji o naborze i link do złożenia wniosku znajduje się na stronie internetowej inicjatywy b-solutions.
W dniu 17 maja 2023 roku w ramach III filaru programu Horyzont Europa w obszarze Europejskich Ekosystemów Innowacji ogłoszono nowy nabór wniosków projektowych – „Implementing co-funded action plans for connected regional innovation valleys”.
Idea regionalnych dolin innowacji jest nową inicjatywą Komisji Europejskiej i jest pochodną uchwalenia „Nowego europejskiego planu na rzecz innowacji”, którego elementem jest zmniejszenie nierównowagi w zaawansowaniu tworzenia i wdrażania innowacji pomiędzy różnymi krajami oraz ich regionami. Regionalne doliny innowacji mają na celu stworzenie warunków do wyrównania szans poszczególnych regionów Europy w kreowaniu środowiska przyjaznego innowacyjności. Docelowo ma powstać 100 takich regionów na terenie Unii Europejskiej. Konsorcja realizujące projekty powinny składać się z co najmniej 5 podmiotów z krajów członkowskich lub stowarzyszonych, w tym z co najmniej 2 podmiotów z niższym wskaźnikiem innowacyjności (moderate lub emerging) i z 1 podmiotu z silnym wskaźnikiem innowacyjności (strong).
Nabór jest skierowany przede wszystkim do krajowych i regionalnych instytucji zajmujących się problematyką tworzenia lub popularyzacji innowacji. Inne podmioty (np. instytucje badawcze, szkoły wyższe, przedsiębiorstwa i inne) mogą uczestniczyć w konkursie jako partnerzy stowarzyszeni konsorcjantów. Więcej informacji o naborze znajdą Państwo tutaj: http://bitly.pl/nDAxF
Nowy konkurs jest kontynuacją rozpoczętej w marcu 2023 r. inicjatywy KE promującej ideę regionalnych dolin innowacji, w ramach której – niezależnie od ww. konkursu ogłoszonego 17 maja br. – regiony mogą do 18 września 2023 r. zgłaszać swój akces do otrzymania tytułu „regional innovation valley”. Szczegóły tutaj: http://bitly.pl/iZwgg.
Jednocześnie uprzejmie informujemy o organizowanym przez Komisję Europejską webinarium, które odbędzie się w czwartek 25 maja 2023 r. Jego celem będzie przekazanie informacji nt. tej nowej inicjatywy KE. Więcej informacji i rejestracja tutaj: http://bitly.pl/7SezO.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o dalszą promocję powyższych informacji i z góry dziękujemy za podjęte działania.
W czerwcu br. Krajowy Punkt Kontaktowy zorganizuje spotkanie informacyjne (warsztat) online dotyczące regionalnych dolin innowacji. Zaproszenie na to spotkanie zostanie rozesłane w osobnej korespondencji w późniejszym terminie. Tymczasem zachęcamy Państwa do kontaktu:
- Milena Żuchowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 508 489 893,
- Piotr Olszowski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 664 032 124.
Wydarzenia, które uczestniczą w DOFE, zyskują:
Jak wysłać zgłoszenie?
Beneficjenci Funduszy Europejskich mogą to zrobić na dwa sposoby:
Termin wysyłania zgłoszeń mija 31 marca 2023 r.
Akcja DOFE jest częścią szerszej kampanii #EUinmyregion, prowadzonej przez Komisję Europejską. Pozwala ona bliżej poznać różnorodność projektów realizowanych z pomocą dotacji unijnych.
Więcej informacji na stronie internetowej: www.dniotwarte.eu.
Zapraszamy do wspólnego świętowania podczas największej imprezy Funduszy Europejskich w Polsce!
1 lutego br. Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg Europa, Europa Środkowa i Region Morza Bałtyckiego zgromadził ponad 300 słuchaczy, którym przedstawił online ogólne zasady programów oferujących dofinansowanie dla instytucji ze wszystkich polskich województw.
Spotkanie było dedykowane przede wszystkim osobom, które wcześniej nie zetknęły się z tematyką współpracy transnarodowej i międzyregionalnej.
Prelegenci:
podzielili się doświadczeniami z realizowanych projektów oraz opowiedzieli o nowych projektach 2021-2027, w których wezmą udział.
Przedstawiono także szeroki zakres pomocy dla polskich wnioskodawców i beneficjentów, w tym krajowe instrumenty wsparcia finansowego dla instytucji realizujących projekty.
Prezentacje ze spotkania:
Strona 2 z 12