Deklaracja dostępności
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (w skrócie Urząd): zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Europejskiej Współpracy Terytorialnej.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności i wyłączeń) wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część pól formularza kontaktowego newslettera ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami.
- Większość plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i plików PDF nie posiada struktur nagłówkowych, tytułów, opisów alternatywnych lub są skanami graficznymi, podobnie niektóre artykuły na stronach nie posiadają struktury nagłówkowej, tabele nie posiadają opisów alternatywnych..
- Część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego; zostały opublikowane przed 23 września 2018 lub nie sa wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu,
- Większość z publikowanych materiałów multimedialnych nie jest opatrzona napisami i audiodeskrypcją.
- Niepoprawnie działająca wyszukiwarka.
Nadmierne koszty
Brak elementów generujących nadmierne koszty.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
Brak takich elementów.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Skróty klawiszowe
Strona wykorzystuje standardowe skróty klawiszowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosława Gieronia — e-mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 17 747 68 11.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
- Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Urząd udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Urząd lokalizacja Cieplińskiego 4
Budynek główny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego znajdujący się w Rzeszowie przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami.W budynku mieści się:
- Kancelaria Sejmiku,
- Kancelaria Zarządu,
- Departament Organizacyjno-Prawny,
- Departament Budżetu i Finansów,
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
- Departament Gospodarki Regionalnej,
- Biuro Księgowania Wydatków,
- Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
- Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
- Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
- Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
- Departament Promocji i Turystyki,
- Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
- Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
- Biuro Informacji o Funduszach Europejskich.
- Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
- Biuro Audytu Wewnętrznego.
.
W budynku wprowadzono następujące rozwiązania w obszarze dostępności architektonicznej:
- Wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego jest odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku. Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- Na parkingu od strony Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są 3miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiają wjazd wózkiem. Od parkingu do wejścia A prowadzi ścieżka dotykowa, która ułatwia przemieszczanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
- Na drzwiach wejściowych które otwierają się automatycznie jest pomarańczowa rama i pas ostrzegawczy na wysokości 90 cm. Za automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwieranie na zewnątrz, oznaczone pasem ostrzegawczym na wysokości 90 cm.
- Za drzwiami, w holu jest ścieżka dotykowa, która prowadzi do portierni. Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
- Po prawej stronie od wejścia jest tyflomapa z napisami w alfabecie Braille'a, na której rozmieszczono ważne punkty znajdujące się w głównym holu Urzędu.
- Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
- Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego, za portiernią.
- Po lewej stronie portierni znajduje się Punkt Obsługi Interesariuszy przeznaczony dla wszystkich osób, w szczególności tych o zróżnicowanych potrzebach.
- Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, za schodami. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów antypoślizgowych.
- W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
- Schody na każdej kondygnacji wyposażone są w poręcze.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W budynku znajdują się krzesła ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku oprócz holu nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
- Przy wejściach do Urzędu A i B, w holu głównym, przy sali konferencyjnej oraz sali posiedzeń na drugim piętrze, znajdują się znaczniki Totupoint.
Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami: 1, 2, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 39, 42, 46, 47, 53, 58 a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.
W Urzędzie wyznaczono koordynatorów do spraw dostępności
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pętle indukcyjne są na portierni oraz w Kancelarii Ogólnej.Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi przy załatwianiu sprawy w Urzędzie, powinien przekazać informację o takiej potrzebie:
- składając w Kancelarii Ogólnej przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
- wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesyłając go elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
- przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy na numer: (17) 850 17 01,
- przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711.
Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi. Kontakt osoby Głuchej z profesjonalnym tłumaczem polskiego języka migowego (PJM), będzie możliwy za pomocą dedykowanej strony lub bezpośrednio w budynku Urzędu.
Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (DOCX, 900KB)
Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu (autor - Edyta Terczyńska – główny specjalista pełniący funkcję koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24):
Opis dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej Urzędu do pobrania (DOCX, 1,1MB)