Główny Punkt Informacyjny w Regionie
al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82, pn-pt 8.00 – 15.30
gpi@podkarpackie.pl

Trwa nabór na projekty małe i projekty duże w Programie Interreg Region Morza Bałtyckiego.
Termin pierszego obligatoryjnego kroku - złożenia opisu koncepcji projektu (PIF) upłynął 9 marca br. dla projektów małych oraz 15 marca br. dla projektów dużych. Kolejnym krokiem są konsultacje projektu oraz wnioskowanie o dostęp do systemu BAMOS+.
Po uzyskaniu dostępu do systemu oraz założeniu konta, czas na złożenie wniosku aplikacyjnego w BAMOS+.
Ze względu na przeciążenia serwerów w dniach poprzedzających termin składania aplikacji, zalecamy, aby złożyć wniosek możliwie jak najwcześniej.
Więcej pomocnych informacji dotyczących aplikacji w systemie BAMOS+ można znaleźć w poniższym filmie instruktażowym przygotowanym przez Wspólny Sekretariat/Instytucję Zarządzającą Programem. Film posiada polskie napisy.
Deklaracja partnerów znajduje się na stronie Programu
PROJEKTY GŁÓWNE
Istnieją obecnie dwie możliwości, aby wziąć udział w trwającym naborze projektów głównych w Programie Interreg Region Morza Bałtyckiego:
Do 15 marca należy wysłać do Wspólnego Sekretariatu/Instytucji Zarządzającej Programem (WS/IZ) opis koncepcji projektu głównego (PIF), a następnie wziąć udział w konsultacjach pomysłu na projekt i złożyć wniosek o dostęp do systemu BAMOS+.
Po uzyskaniu dostępu do systemu należy złożyć wniosek aplikacyjny. Termin na aplikację wniosku w systemie BAMOS+ dla dużych projektów upływa 26 kwietnia br.
Drugą możliwością jest zgłoszenie chęci partnerstwa w projekcie na Platformie do kojarzenia partnerów. W tym celu należy założyć konto na platformie oraz zapoznać się ze zgłoszonymi pomysłami projektów. Platforma umożliwia bezpośredni kontakt z partnerami oraz dołączenie do zgłoszonego pomysłu na projekt.
PROJEKTY MAŁE
9 marca upłynął termin składania opisu koncepcji projektu (PIF) dla projektów małych. Złożono 66 pomysłów na projekt.
Kolejne kroki w aplikacji to:
do 16 marca: konsultacje pomysłu na projekt z WS/IZ oraz wysyłka wniosków o dostęp do BAMOS+.
do 30 marca: złożenie wniosku aplikacyjnego w BAMOS+.
Wzory niezbędnych dokumentów można znaleźć na oficjalnej stronie Programu.
Informacje oraz dokumenty pomocnicze w języku polskim znajdują się w zakładce o Programie.
Jak przygotować mały projekt w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027?
Zapraszamy do zapoznania się z filmami, które przygotowała Instytucja Zarządzająca i Wspólny Sekretariat Programu. Poradniki posiadają polskie napisy.
W filmie przedstawiono:
Z tego poradnika dowiesz się m.in.:
W filmie przedstawiono również jak zaplanować koszty personelu zgodnie z nową metodą obliczania kosztów w Programie.
Masz więcej pytań dotyczących budżetu ?
Zobacz poradnik finansowy.
Zapraszamy do udziału w webinarze finansowym organizowanym przez Wspólny Sekretariat oraz Instytucję Zarządzającą Programem Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027.
Spotkanie odbędzie się 10 marca 2022 r. w w formule online. Aby wziąć udział w webinarze należy uzupełnić formularz rejestracyjny najpóźniej do 9 marca 2022 r. Spotkanie odbędzie się w języku angielskim.
Podczas webinaru będzie można dowiedzieć się m.in.:
Do składania wniosków w ramach naboru małych projektów zapraszane są w szczególności władze publiczne oraz organizacje pozarządowe (NGOs), które chciałyby skorzystać z możliwości jakie niesie współpraca transnarodowa.
Od 8 lutego 2022 roku, przez kilka najbliższych tygodni wnioskodawcy będą mogli składać propozycje projektów, które ukształtują przyszłość regionu Morza Bałtyckiego.
Program oferuje fundusze unijne dla podmiotów publicznych i prywatnych z krajów obszaru wsparcia, mające na celu poprawę poziomu życia ich obywateli. Dzięki głównym projektom i małym projektom wspiera wnioskodawców z innowacyjnymi pomysłami we wprowadzaniu nowych rozwiązań, wymiernych rezultatów i możliwości rozwoju w regionach wokół Morza Bałtyckiego.
Ponadto, Program oferuje pomoc w zarządzaniu i działaniach komunikacyjnych w ramach Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego (SUE RMB) poprzez dwa ukierunkowane zaproszenia do składania wniosków.
Szczegółowe informacje na temat naboru można znaleść na stronie programu, w sekcji Gateway for Applicants
Krajowy Punkt Kontaktowy zaprasza do udziału w seminarium informacyjnym na temat pierwszych naborów projektów w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027, które odbędzie się online 16 lutego 2022 r., w godzinach 10:00-13:30.
Podczas spotkania przedstawimy informacje o naborach projektów głównych (core) i małych (small) oraz odpowiemy na pytania dotyczące przygotowania i realizacji projektów.
Pytania można zgłaszać w formularzu rejestracyjnym oraz w trakcie spotkania.
Wszystkich chętnych do udziału w seminarium zapraszamy do rejestracji.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Link do seminarium, które odbędzie się online przy wykorzystaniu aplikacji ZOOM, zostanie przesłany osobom zarejestrowanym dzień przed spotkaniem.
Więcej informacji o wydarzeniu, ramowy program spotkania oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie Europejskiej Współpracy Terytorialnej.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącycmi najbliższych webinariów programu.
Strona 6 z 7