Główny Punkt Informacyjny w Regionie
al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82, pn-pt 8.00 – 15.30
gpi@podkarpackie.pl
PROJEKTY GŁÓWNE
Istnieją obecnie dwie możliwości, aby wziąć udział w trwającym naborze projektów głównych w Programie Interreg Region Morza Bałtyckiego:
Do 15 marca należy wysłać do Wspólnego Sekretariatu/Instytucji Zarządzającej Programem (WS/IZ) opis koncepcji projektu głównego (PIF), a następnie wziąć udział w konsultacjach pomysłu na projekt i złożyć wniosek o dostęp do systemu BAMOS+.
Po uzyskaniu dostępu do systemu należy złożyć wniosek aplikacyjny. Termin na aplikację wniosku w systemie BAMOS+ dla dużych projektów upływa 26 kwietnia br.
Drugą możliwością jest zgłoszenie chęci partnerstwa w projekcie na Platformie do kojarzenia partnerów. W tym celu należy założyć konto na platformie oraz zapoznać się ze zgłoszonymi pomysłami projektów. Platforma umożliwia bezpośredni kontakt z partnerami oraz dołączenie do zgłoszonego pomysłu na projekt.
PROJEKTY MAŁE
9 marca upłynął termin składania opisu koncepcji projektu (PIF) dla projektów małych. Złożono 66 pomysłów na projekt.
Kolejne kroki w aplikacji to:
do 16 marca: konsultacje pomysłu na projekt z WS/IZ oraz wysyłka wniosków o dostęp do BAMOS+.
do 30 marca: złożenie wniosku aplikacyjnego w BAMOS+.
Wzory niezbędnych dokumentów można znaleźć na oficjalnej stronie Programu.
Informacje oraz dokumenty pomocnicze w języku polskim znajdują się w zakładce o Programie.
Jak przygotować mały projekt w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027?
Zapraszamy do zapoznania się z filmami, które przygotowała Instytucja Zarządzająca i Wspólny Sekretariat Programu. Poradniki posiadają polskie napisy.
W filmie przedstawiono:
Z tego poradnika dowiesz się m.in.:
W filmie przedstawiono również jak zaplanować koszty personelu zgodnie z nową metodą obliczania kosztów w Programie.
Masz więcej pytań dotyczących budżetu ?
Zobacz poradnik finansowy.
Zapraszamy do udziału w webinarze finansowym organizowanym przez Wspólny Sekretariat oraz Instytucję Zarządzającą Programem Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027.
Spotkanie odbędzie się 10 marca 2022 r. w w formule online. Aby wziąć udział w webinarze należy uzupełnić formularz rejestracyjny najpóźniej do 9 marca 2022 r. Spotkanie odbędzie się w języku angielskim.
Podczas webinaru będzie można dowiedzieć się m.in.:
Do składania wniosków w ramach naboru małych projektów zapraszane są w szczególności władze publiczne oraz organizacje pozarządowe (NGOs), które chciałyby skorzystać z możliwości jakie niesie współpraca transnarodowa.
Od 8 lutego 2022 roku, przez kilka najbliższych tygodni wnioskodawcy będą mogli składać propozycje projektów, które ukształtują przyszłość regionu Morza Bałtyckiego.
Program oferuje fundusze unijne dla podmiotów publicznych i prywatnych z krajów obszaru wsparcia, mające na celu poprawę poziomu życia ich obywateli. Dzięki głównym projektom i małym projektom wspiera wnioskodawców z innowacyjnymi pomysłami we wprowadzaniu nowych rozwiązań, wymiernych rezultatów i możliwości rozwoju w regionach wokół Morza Bałtyckiego.
Ponadto, Program oferuje pomoc w zarządzaniu i działaniach komunikacyjnych w ramach Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego (SUE RMB) poprzez dwa ukierunkowane zaproszenia do składania wniosków.
Szczegółowe informacje na temat naboru można znaleść na stronie programu, w sekcji Gateway for Applicants
Krajowy Punkt Kontaktowy zaprasza do udziału w seminarium informacyjnym na temat pierwszych naborów projektów w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027, które odbędzie się online 16 lutego 2022 r., w godzinach 10:00-13:30.
Podczas spotkania przedstawimy informacje o naborach projektów głównych (core) i małych (small) oraz odpowiemy na pytania dotyczące przygotowania i realizacji projektów.
Pytania można zgłaszać w formularzu rejestracyjnym oraz w trakcie spotkania.
Wszystkich chętnych do udziału w seminarium zapraszamy do rejestracji.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Link do seminarium, które odbędzie się online przy wykorzystaniu aplikacji ZOOM, zostanie przesłany osobom zarejestrowanym dzień przed spotkaniem.
Więcej informacji o wydarzeniu, ramowy program spotkania oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie Europejskiej Współpracy Terytorialnej.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącycmi najbliższych webinariów programu.
Program Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027 zaprasza wszystkich zainteresowanych udziałem w projektach głównych i małych, które będzie można składać w pierwszych naborach, do udziału w webinariach tematycznych organizowanych w styczniu i w lutym 2022.
12.01.2022 Good quality core and small project (rejestracja do 10.01.2022)
13.01.2022 Financial webinar for core projects' and small projects' applicants (rejestracja do 11.01.2022)
18.01.2022 New funding to build innovative societies (repetition) (rejestracja do 16.01.2022)
25.01.2022 New funding to build water-smart societies (repetition) (rejestracja do 23.01.2022)
01.02.2022 New funding to build climate nautral societies (repetition) (rejestracja do 31.01.2022)
08.02.2022 Good quality core and small project (repetition) (rejestracja do 06.02.2022)
09.02.2022 Financial webinar for core projects' and small projects' applicants (repetition) (rejestracja do 07.02.2022)
Więcej informacji na stronie programu – www.interreg-baltic.eu
Źródło news – www.ewt.gov.pl
Strona 6 z 7