Logo Europejskiej Współpracy Terytorialnej

Herb Województwa PodkarpackiegoFlaga Unii Europejskiej. Niebieskie tło z dwunastoma gwiazdkami w kolorze złotym

Karpackie Morza.Działania na rzecz promocji dziedzictwa przyrodniczego J.Solińskiego i W.Domaszy

„Karpackie Morza. Działania na rzecz promocji dziedzictwa przyrodniczego Jeziora Solińskiego i Wielkiej Domaszy”.

Lider projektu: Województwo Podkarpackie

Partner: Oblastná organizácia cestovného ruchu Horný Zemplín a Horný Šariš v Humennom (Regionalna Organizacja Turystyczna Horný Zemplín i Horný Šariš)
Mikroprojekt wspólny: 76 506,00 Euro (85% EFRR, 5% budżet Państwa/ wkład własny Lidera projektu 5 556,53 Euro i Partnera 2 094,09 Euro)

Okres realizacji: 01.10.2020 - 30.09.2021

Cel projektu: promocja walorów przyrodniczych Jeziora Solińskiego (Polska) i Wielkiej Domaszy (Słowacja), która wpłynie na zwiększenie atrakcyjności polsko-słowackich regionów przygranicznych. Jeziora te, są zjawiskami szczególnymi na polsko-słowackim pograniczu, które w połączeniu z walorami krajobrazowymi stanowią potencjał turystyczny obu stron polsko-słowackiego pogranicza. Promocja tych dwóch akwenów pod wspólnym szyldem ma służyć skanalizowaniu ruchu turystycznego w obszary o mniejszej frekwencji turystycznej.

Działania:

Województwo Podkarpackie

  • Opracowanie i wydanie dwuelementowej mapy w języku polskim, słowackim i angielskim (opis walorów karpackich „mórz”, baza noclegowa, gastronomiczna, atrakcje w pobliżu).
  • Organizacja wizyty studyjnej dla propagatorów turystyki w celu poznania i promocji walorów Jeziora Solińskiego i Jeziora Domasza.
  • Organizacja warsztatów dla propagatorów turystyki dotyczących analizy potencjału turystycznego obszaru Jeziora Solińskiego i Jeziora Domasza oraz tworzenia wspólnych pakietów turystycznych np. „Tydzień nad karpackimi morzami”.
  • Organizacja warsztatów fotograficznych, opublikowanie na stronach partnerów, stworzenie bazy zdjęć pogranicza polsko-słowackiego do wykorzystania przez zainteresowane podmioty w celu promocji.
  • Zakup roll-upa promocyjnego.
  • Zakup laptopa.
  • Dosprzętowienie posiadanego aparatu fotograficznego.

Partner

  • Organizacja konferencji prezentującej produkt turystyczny i opracowane pakiety dla turystów.
  • Wykonanie i montaż 7 tablic informacyjno-promocyjnych w obszarze Wielkiej Domaszy”.

Baner projektu Karpackie Morza Logo Podkarpackie Interreg Regionalna Organizacja Turystyczna Horný Zemplín i Horný Šariš

 

Warsztaty odbyły się w dniach 11-13 czerwca 2021 r w Polańczyku w hotelu Zefir. Ich celem było zapoznanie uczestników z tematyką tworzenia i komunikacji marketingowej oferty produktów turystycznych obszaru Jeziora Solińskiego. Warsztaty zostały uzupełnione prezentacjami dobrych praktyk i inspiracji w zakresie każdego z etapów tworzenia produktu turystycznego. Uczestnicy nabyli umiejętności z zakresu umiejętności tworzenia oferty turystycznej, która nie tylko jest informacją o bazie noclegowej i gastronomicznej – ale jest także narracją o przygodzie czekającej na turystę oraz przygotowania sugestywnej i ciekawej oferty zorientowanej na określoną grupę odbiorców. Uczestnicy zaangażowani zostali w tworzenie i przygotowanie koncepcji modelowych produktów turystycznych na wybranych przez siebie obszarach. Koncepcje te zostały poddane następnie analizie i były przedmiotem dyskusji wśród uczestników.

W warsztatach, oprócz prowadzącego je eksperta, p. Michała Basińskiego, managera projektów Synergia Sp. z o.o., wzięli udział polscy i słowaccy animatorzy ruchu turystycznego, a także przedstawiciele partnerów projektu.

IMG 20210613 100636IMG 20210611 145423IMG 20210611 162401IMG 20210612 092106IMG 20210612 12IMG 20210612 115833IMG 20210612 115853IMG 20210612 121906IMG 20210612 121447IMG 20210612 121426IMG 20210612 121456IMG 20210612 121723IMG 20210612 121824IMG 20210612 131309IMG 20210613 094300IMG 20210613 100636IMG 20210613 094700IMG 20210613 100012IMG 20210613 100122

Back to top