Status partnera - podmiot prawa publicznego
Dyrektywa 2014/24/WE:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0024&from=PL
|
- Instytucja, która spełnia łącznie trzy kryteria definicji dyrektywy ws. zamówień publicznych 2014/24/WE (realizuje cele publiczne, niekomercyjne, posiada osobowość prawną, jest nadzorowana przez instytucje publiczne lub finansowana ze środków publicznych).
- Może być partnerem wiodącym.
- Status potwierdza Krajowy Punkt Kontaktowy (DWT MIiR).
- Refundacja do 85% wydatków kwalifikowalnych.
|
Status partnera - prywatny podmiot non-profit
Projekt programu współpracy z 3 marca 2015 (niezatwierdzony przez KE) :
http://www.interreg4c.eu/fileadmin/ User_Upload/PDFs/INTERREG_EUROPE_-_CP_final.pdf
|
- Instytucja, która spełnia łącznie trzy kryteria programu współpracy (posiada osobowość prawną, nie ma charakteru przemysłowego lub komercyjnego, nie jest nadzorowana przez instytucje publiczne lub finansowana ze środków publicznych).
- Posiada kompetencje związane z tematem projektu.
- Nie może być partnerem wiodącym.
- Status potwierdza Krajowy Punkt Kontaktowy (DWT MIiR).
- Refundacja do 75% wydatków kwalifikowalnych.
|
Instrument polityki (ang. policy instrument)
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads /media/Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
- Dokumenty tworzone i obowiązujące na różnych szczeblach JST np.: strategia w danym obszarze tematycznym, strategia rozwoju województwa, plan, regionalna strategia innowacji, RPO itp.
- Inne dokumenty np. krajowe programy operacyjne (KPO), strategie makroregionalne, programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) itp.
- We wniosku partner wpisuje konkretny dokument i planowaną w nim zmianę (zmiana to także nowy projekt np. do RPO, KPO).
- We wniosku co najmniej połowa z instrumentów polityki musi być powiązana z RPO, KPO lub EWT.
- Dla każdego wybranego dokumentu (instrumentu polityki) przygotowuje się plan działania.
- Partnerzy z jednego regionu mogą wskazać ten sam dokument (instrument polityki) i przygotować jeden plan działania.
- Partnerzy z jednego regionu mogą wskazać różne dokumenty (instrumenty polityki) i przygotować odrębne plany działania.
- Projekty priorytetu Badania naukowe, postęp technologiczny i innowacje powinny odnosić się do regionalnej strategii innowacji na rzecz inteligentnej specjalizacji.
|
List poparcia (ang. Support letter)
Pakiet dla aplikantów (ang. Application pack) :
http://www.interreg4c.eu /interregeurope/callforproposals/
|
- Ściśle powiązany z dokumentem (instrumentem polityki), który partner wpisuje do wniosku.
- Należy odpowiedzieć na pytanie, czy posiadam kompetencje, które pozwolą mi na wprowadzenie planowanych zmian. Jeśli partner ich nie posiada, musi dostarczyć podpisany przez właściwą instytucję list poparcia.
- Brak listu/podpisu właściwej instytucji może skutkować wykluczeniem z projektu.
|
Partner doradczy (ang. advisory partner)
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads/media /Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
- Pełnoprawny partner projektu.
- Otrzymuje refundację do 75/85%, w zależności od statusu.
- Nie ma wpływu na politykę i we wniosku nie wpisuje instrumentu polityki.
- Posiada wiedzę w temacie, którego dotyczy projekt i wzbogaca warstwę merytoryczną projektu.
|
Grupa interesariuszy (ang. stakeholder group)
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads /media/Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
- Tworzona przez partnera dla konkretnego instrumentu polityki.
- Możliwość współpracy w ramach potrójnej i poczwórnej helisy w województwie (współpraca przedstawicieli nauki, administracji, biznesu, partnerów społecznych i gospodarczych).
- Członkowie grupy nie otrzymują dofinansowania ze środków projektu.
- Mają możliwość współpracy z decydentami w zakresie kształtowania polityki.
- Partner może zaplanować we własnym budżecie środki na delegację dla wybranych członków grupy.
|
Plan działania (ang. action plan)
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads /media/Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
- Tworzony dla każdego instrumentu polityki.
- Uwzględnia efekty współpracy w ramach projektu i plany partnera względem instrumentu polityki.
- Jeżeli np. dwóch partnerów odnosi się do jednego instrumentu polityki, tworzony jest 1 plan działania.
- Wzór planu określono na poziomie programu.
|
Partnerzy ze Szwajcarii
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads/media /Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
|
Ocena jakościowa (ang. Quality assessment)
Podręcznik programu (projekt) (ang. Programme manual [draft]):
http://www.interreg4c.eu/uploads/media/ Interreg_Europe_programme_manual_Draft.pdf
|
Etap oceny następujący po ocenie kwalifikowalności wniosku.
Pytania zadawane w trakcie oceny merytorycznej są dostępne w podręczniku programu. Na ich podstawie tworzony jest arkusz
oceny projektu.
|